keskiviikko 11. marraskuuta 2020

Idänneito on kuin koru

 

idänneito
Nigella orientalis
ニゲラ オリエンタリス

Kuivakukat ovat nousseet viime aikoina trendien huipulle.
Itse olen lämmennyt niille aika hitaasti,
sillä olen elänyt jo yhden kerran suuren kuivakukkabuumin.
Nykyään kukkakaupoista löytyy kuitenkin niin upeita kuivakukkia,
että olen aivan ihastuksissani.
Tämä upea idänneito on kuin koru.
Se vei minun sydämeni kertaheitolla.

Suunnitteilla on kranssien tekoa näistä upeista kuivakukista,
mutta ne ilahduttavat myös yksinkertaisina maljakkokukkinakin.
Ei tarvita kuin yksi oksa kauniiseen maljakkoon
ja viehättävä asetelma on valmis.

Idänneidon kuivatuissa oksissa ei ole varsinaista kukkaa,
vaan tuo korumainen "kukka" on avautunut siemenkota.
Idänneidon kukka on keltainen ja
se kukkii heinä-elokuussa.
Idänneito kuuluu neitojen kasvisukuun,
joka puolestaan kuuluu leinikkikasvien heimoon.
Pienen googlettelun jälkeen löysin idänneidon siemeniä  
Omaa kokemusta niiden kasvatuksesta minulla ei vielä ole.
Olisikin kiva kuulla, onko teillä kokemusta idänneidon kasvatuksesta
ja mistä olette saaneet siemeniä?

Kesään ja uusiin kasvatuksiin on vielä hieman aikaa,
joten onneksi kukkakaupoissa on tarjolla näitä valmiita, kuivattuja idänneitoja. 


Kauneutta ja iloa viikkoosi!




Versoja Vaahteramäeltä-blogia voi seurata myös 
facebookissainstagramissa Pinterestissä, liittymällä lukijaksi, 
sekä blogit.fi:nblogipolun tai bloglovinin kautta.



2 kommenttia:

Olen iloinen jokaisesta kommentista!