keskiviikko 5. toukokuuta 2021

Kukkapenkissä

kääpiötulppaani
Tulipa turkestanica
チューリップ

Pieni lämpeneminen on saanut pikkuhiljaa nuppuja avautumaan kukkapenkissä.
Nyt on monta pientä suosikkiani vihdoin avautuneet.
Tarhakylmänkukkaa olen odottonut eniten.
Viime syksynä tai oikeastaan joulun alla istuttamani tarhajouluruusu on kukassa.  
Moni suosikkikukkani on valkoinen, 
mutta heteet tai kukan keskusta loistavat väriä valkoisuuden keskelle. 
Tulevat sateet räväyttävät varmasti myös vihreyden esille. 


 kevätsahrami, krookus
Crocus 
クロッカス


tarhajouluruusu
Helleborus orientalis
Christmas rose
クリスマスローズ 




tarhakylmänkukka
Pulsatilla vulgaris





 Mukavaa päivää ja aurinkoa!





Versoja Vaahteramäeltä-blogia voi seurata myös 
facebookissainstagramissa Pinterestissä, liittymällä lukijaksi, 
sekä blogit.fi:nblogipolun tai bloglovinin kautta.


8 kommenttia:

  1. Aurinkoista loppuviikkoa sinulle!💜

    https://jasukuvaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Kauniita kukkia olet kuvannut. Minulla on myös valkoiset perennat ja kukat lähinnä sydäntä hääkimppunikin oli valkoisista ruusuista. Minulla on myös tuota pientä tulppaania. Minä istutin viimevuonna uusia kylmänkukan siementaimia muistaakseni seitsemäntoista kuusaman alle ja hyvin ne sieltä on nousseet jotkut jopa kukkii. Huomasin että taas oli kylväytynyt uusia pikkutaimia enokasvien ympärille. Valkoinen on huonompi siementämään minulla taitaa olla kaksi uutta alkua valkoisen ympärillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, sulla on tulossa ihana kylmänkukkameri! <3
      Valkoiset ovat harmillisesti yleensäkin aina jotenkin huonompia siementämään ja taantuvat helpommin kuin muut värit. Silti valkoinen on aina niin ihana väri kukissa.

      Poista
  3. Toivottavasti minä näkisin omat kääpiötulppaanini auki piakkoin, muistaakseni tilasin noita samoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, toivotaan, että luvattu tuleva lämpö saisi paljon kukkia kukkimaan.

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentista!