perjantai 10. lokakuuta 2014

Pioneeri

pilvikirsikka
Prunus pensylvanica
Pin Cherry
サクラ


How beautifully leaves grow old.
How full of light and color are their last days.
~John Burroughs~



Kasvihulluna mä tykkään todella monesta kasvista,
 mutta muutamat aika peruskasvit ovat vieneet mun sydämen.
Pilvikirsikka on yksi niistä.
Se on kaunis jokaisena vuodenaikana ja käy oikeastaan minkä tyyliseen pihaan vaan.


Pilvikirsikka tykkää puolivarjoisesta tai aurinkoisesta paikasta 
ja tuoreesta, ravinteikkaasta maasta.


Kuparinpunainen, poikkijuovainen ja kiiltävä runko 
on kaunis myös talvella.


Pilvikirsikkaa ei turhaan kutsuta  pioneeripuuksi. 
Alla olevassa kuvassa on tämä samainen pilvikirsikka tämän vuoden toukokuussa.
Mahtavasti on tullut sekä leveyttä että korkeutta yhden kesän aikana.


Tästä pääset toukokuiseen postaukseen katsomaan hurmaavaa pilvikirsikan kukintaa.


Mukavaa viikonloppua!


3 kommenttia:

  1. Tällä viikolla, punaista syysväriä kaivaten, ajattelin istuttaa pihallemme pilvikirsikan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen!!! Oon niin hurmaantunut tähän kasviin.

      Poista
  2. Pilvikirsikka on minunkin suosikkini. Puuni on alkanut tekemään versoja joita olen onnistuneesti muutaman saanut joo siirrettyä omalle kasvupaikalle.

    VastaaPoista

Olen iloinen jokaisesta kommentista!