sunnuntai 4. kesäkuuta 2023

Vaahteramäen kukkivat puut: pilvikirsikka

 

Vaahteramaen kukkivat puut

 pilvikirsikka
Prunus pensylvanica
Pin Cherry
サクラ


Ihastuttava pilvikirsikka on nimensä mukaisesti 
kuin valkoinen pilvi kukkiessaan.
Se on aina keväisin kauttaaltaan kukkien peitossa
ja näkyy kauas.
Pilvikirsikka on koristepuu, joten hedelmiä siitä ei saa,
 lukuunottamatta ihan pieniä satunnaisia marjamaisia hedelmiä.
Ne eivät ole kuitenkaan mitään syömämarjoja, 
vaikka linnut niitä taitavatkin popsia.

Pilvikirsikka on loistava pioneeripuu uudelle tontille,
nopean kasvunsa vuoksi. 
Se on yksi lempipuistani,
vaikka tekeekin juurivesoja.
Juurivesoista voi kuitenkin kasvattaa uusia puita,
 jos niille on tarvetta.
Tai aina on joku ystävä tai sukulainen, 
joka syttyy tälle kaunottarelle.


Vaahteramaen kukkivat puut


Jos kaipaat lisää tietoa tästä puusta,
olen kirjoittanut siitä enemmän täällä:

Vaahteramaen kukkivat puut

Kaunista sunnuntaita! 




Versoja Vaahteramäeltä-blogia voi seurata myös 
facebookissainstagramissa Pinterestissä, liittymällä lukijaksi, 
sekä blogit.fi:nblogipolun tai bloglovinin kautta.





6 kommenttia:

  1. Todellakin nimensä mukainen kukinta.

    VastaaPoista
  2. On se kyllä kaunis! Miksiköhän minulla ei vielä ole tällaista;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin!
      On jännä, kuinka yhtäkkiä havahtuu, että mikseiköhän itsellä ole jotain kasvia. Minä olen ihmetellyt, miksi en ole koskaan hankkinut marjaomenapensasta. Se on niin kaunis.

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentista!