lauantai 25. kesäkuuta 2022

Puutarhan juhannusmorsian

 

morsionruusu
Rosa Pimpinellifolia-Ryhmä ´Juhannusmorsian`


Suloisista suloisin puutarhan juhannusmorsian 
kukkii myös täydellisellä ajoituksella
(sisarensa juhannusruusun rinnalla).
Sen herkän vaaleanpunaiset kukat muuttuvat kukinnan edetessä valkoisiksi ja 
se kuvastaa nimensä mukaisesti täydellisen herkkää juhannusmorsianta.
Juhannukseen kuuluvat ehdottomasti myös luonnonkukat ja koivut,
mutta puutarhan kasveista nämä juhannuksen tienoilla 
kukkivat ruusut ovat minulle juhannuskukkia.




Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.
– Tove Jansson –



Jos haluat lukea enemmän tästä suloisuudesta,
löydät postauksen täältä:


Kaunista juhannuspäivää! 


 

Versoja Vaahteramäeltä-blogia voi seurata myös 
 sekä blogit.fi:n  kautta.



10 kommenttia:

Olen iloinen jokaisesta kommentista!